top of page

ElektroMedia og HS Media enige om avtale



TIL HS MEDIA: Daglig leder Per Jensen hos ElektroMedia er fornøyd med beslutningen om å la HS Media overta annonsesalget.


ElektroMedia og HS Media har inngått en avtale om annonsesalg. Utgiverselskapet ElektroMedia står bak nettavisen https://energiteknikk.net/ samt fagbladet Energiteknikk. I tillegg utgir de et nyhetsbrev flere ganger i uken.

 

Fra nå av skal salgs- og markedsføringsselskapet HS Media på Kirkenær selge annonser til nettutgaven, nyhetsbrevet og stilling-ledig-annonser inkludert. Magasinutgaven starter vi opp med 1. oktober, med salg av annonser til utgavene i 2025.

 

HS Media overtar salgsansvaret for annonser etter Arne Aardalsbakke, som har hatt dette siden 2012. Aardalsbakke skal sluttføre salget av annonser til bladet ut 2024, før han går over i pensjonistenes rekker. 

 

Energiteknikk er et fagblad som retter seg mot energibransjen. I målgruppen er type ingeniører, montører, tekniske medarbeidere, ledere innen energiforsyning og andre som har interesse og engasjement innenfor fagområder som er knyttet til produksjon og overføring av elektrisitet og varme.

 

– Dette ser vi veldig frem til. Energiteknikk er et kvalitetsprodukt innen fagpressen – og nyter høy respekt i den solide energibransjen. Vi gleder oss til å gjøre salgsjobben for dem, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media.


– Energiteknikk har lange og gode journalistiske tradisjoner. De har høy troverdighet i sin målgruppe – og det er ikke minst viktig for det å være en solid reklamebærer. Vi har stor tro på at vi skal få til mye for nettopp Energiteknikk. Målet er å løfte annonseinntektene, sier Sandholt.


Nettavisen til Energiteknikk har noe bredere redaksjonell profil enn det tekniske fagbladet på papir. Energiteknikk er medlem av Fagpressen – og redigeres i henhold til Redaktørplakaten og Vær Varsom-plakaten.


– Vi føler at vi er på offensiven, både når det gjelder redaksjonelt innhold og annonsesalg. Arne Aardalsbakke har gjort en stor innsats over mange år, og lagt et solid grunnlag for videre vekst. Med HS Media på laget, har vi ekstra tro på en styrking i annonsemarkedet, både digitalt og på papir, sier daglig leder Per Jensen.


HS Media har et salgsmål på 113 millioner i sitt totale annonsesalg i 2024. I 2023 solgte HS Media for 115 millioner kroner. Det totale salget til HS Media i 2022 var på 118,6 millioner NOK. Selskapet, som eies av Aller Media, har i overkant av 30 ansatte.

 

For spørsmål. Ta kontakt med daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media på tor.arne.sandholt@hsmedia.no – eventuelt 905 63106.

 


 

Comments


Image by Julian Hochgesang

Nyheter

Siste nytt fra HS Media, våre oppdragsgivere, anonsører og mer. 

bottom of page