top of page

HS Media har landet SAS-avtale


FORTSETTER FLYTUREN 1: Daglig leder Tor Arne Sandholt og Head of Sales Mona Kalvatn hos HS Media er glad for å kunne starte opp med mediesalget til SAS. Foto: Camilla Stakeng, HS Media.

 

SAS og salgs- og markedsføringsselskapet HS Media er blitt enige om å lande en avtale om salg av reklame for SAS sine medieplattformer. 


Tidligere var avtalen med SAS via DG Media. Nå er avtalen direkte med SAS. I over 10 år har HS Media jobbet med salg av reklame for SAS-magasinet Scandinavian Traveler. Men det er nå fire år siden sist HS Media jobbet med SAS.


SAS la ned sin magasinutgave under pandemien. Selskapet har derimot rikelig med eksponeringsflater og eksponeringsplattformer. Dette er flater som HS Media skal selge reklame på i tiden fremover.


HS Media skal selge reklame på flater og kanaler som www.sas.nowww.sas.com, SAS-appen, lounger, reklameplasser inne i fly (setelomme, menybokser med mer), «Inflight Entertainment» og så videre.

– Dette er en glad-melding. Vi setter stor pris på tilliten vi har hatt og vi har fått av SAS – og vi gleder oss til å fortsette med SAS-salget, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media.

– SAS satser nå mer på massekommunikasjon i sin strategi, kort sagt bred kommunikasjon rettet mot fritidsmarkedet. En svært spennende målgruppe som SAS når i særdeles spennende situasjoner og omgivelser, sier Tor Arne Sandholt.

HS Media ser mange muligheter i reklamesalget til SAS.

– Vi har mange strenger å spille på i dette reklamesamarbeidet. Det mangler ikke på eksponeringsmuligheter og flater. SAS har digitale og tradisjonelle kanaler. Samt mange muligheter for eksponeringer der folk oppholder seg over tid. Her er det ikke minst opp til egen kreativitet, sier Head of Sales Mona Kalvatn hos HS Media.

– At vi ser en god passasjervekst, er også fint å ta med seg. Her skjer det mye positivt – og mange spennende muligheter for nye og gamle annonsører, sier Mona Kalvatn.

I SAS setter de stor pris på at samspillet med HS Media er i gang igjen.

– Vi er lang og god erfaring med HS Media – og vi gleder oss til fortsettelsen. Det startet med salg av printannonser i magasinutgaver. Nå er det et helt spekter av reklameplattformer og flater. HS Media er sterke både tradisjonelt og digitalt – og vi har stor tro på vårt videre samarbeid, sier David Andersson hos SAS.

HS Media har et salgsmål på 113 millioner i sitt totale annonsesalg i 2024. I 2023 solgte HS Media for 115 millioner kroner. Det totale salget til HS Media i 2022 var på 118,6 millioner NOK. Selskapet, som eies av Aller Media, har i overkant av 30 ansatte.

 

For spørsmål. Ta kontakt med daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media på tor.arne.sandholt@hsmedia.no – eventuelt 905 63106.

 

 

Comments


Image by Julian Hochgesang

Nyheter

Siste nytt fra HS Media, våre oppdragsgivere, anonsører og mer. 

bottom of page