HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.
– Dette er et veldig spennende oppdrag – og vi takker så masse for den tilliten vi har fått fra UI og Elle. Dette er en type avtaler som kommer til å utgjøre en stadig større del av vårt tjenestetilbud i tiden fremover. Det er nåtid – og det er fremtid, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
– Vi vet hva HS Media står for – og hva de har levert og leverer. Vi er derfor trygge på at HS Media leverer resultater til oss, sier Jørgen Sørlie, som er CEO Scandinavia hos United Influencers.
HS Media skal både jobbe med forvaltning av det programmatiske reklamesalget via publiseringsverktøyet Google ad Manager samt ta hånd om direktesalget utenom det programmatiske. Med dette overlates all annonsestyring til HS Media.
– Dette er en helhetlig jobb. Her skal vi holde oversikten over reklameplassene, annonsemateriell og tekniske spesifikasjoner, booking av kampanjer, optimalisering av kampanjer, kontakt med byråer og annonsører, blokkering av uønskede annonser, prising, sluttrapporter og mye mer, sier Tor Arne Sandholt.
– Stadig mer av reklamesalget blir digitalt – og derfor er vi offensive på området. Vi har mye digital kompetanse – og den oppdateres hver dag, sier Tor Arne Sandholt.
HS Media solgte annonser i digitale og tradisjonelle kanaler for nærmere 120 millioner NOK i 2020, med en kraftig vekst i digital omsetning. Selskapet har 25 ansatte.
– Vi har fått en sterk start på 2021, både i forhold til printmedier og digitale medier med totalt 80 prosent av årsbudsjettet innsolgt. Det er gøy å se at det er vekst både i det gamle og det nye, sier Sandholt.
– Vi opplever at HS Media er langt fremme i utviklingen – dessuten er de «fremme i skoene» når det gjelder salg. Det liker vi, sier Jørgen Sørlie hos United Influencers.
Se også artikkel på Medier24
Comments