FLYTTER SALGET: Sjefredaktør Katharine Cecilia Williams i Tidsskrift for Norsk psykologforening overgir nå annonsesalget til HS Media. Foto: Thomas Brun, NTB.
NY KUNDE: Daglig leder Tor Arne Sandholt utvider sin portefølje av annonsekunder. Foto: HS Media.
Salgs- og markedsføringsbyrå HS Media har inngått avtale om å overta ansvaret for annonsesalget for Tidsskrift for Norsk psykologforening. Avtalen gjelder fra og med 1. januar 2025, men HS Media er allerede godt i gang med forberedelsene og innsalget.
Tidligere har Psykologtidsskriftet solgt annonser selv. Nå flyttes dette ut og til HS Media.
– Vi gleder oss veldig over å ha fått tilliten fra Tidsskrift for Norsk psykologforening. Dette er en fjær i hatten. Ja, vi går i gang med oppgaven med full offensivitet, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
Tidsskrift for Norsk psykologforening driver nettstedet Tidsskrift for Norsk psykologforening | (psykologtidsskriftet.no) og har i tillegg 12 årlige papirutgaver. Psykologtidsskriftet sendes hver måned til over 10 000 medlemmer av Norsk psykologforening, som også har et nyhetsbrev.
– Tidsskrift for Norsk psykologforening har en sterk posisjon i sitt marked. Det er et svært godt redaksjonelt produkt med høy troverdighet blant sine lesere. Vi er sterke i troen på at vi skal gjøre en god jobb i annonsemarkedet, sier Tor Arne Sandholt.
HS Media skal selge både på nett og på papir for sin nye kunde. Salg av stillingsannonser inngår også i avtalen med Psykologtidsskriftet.
– Vi har tro på at samarbeidet med HS Media vil styrke vår posisjon hos annonsørene. HS Media har en måte å arbeide på som både er tilpasset dagens mediasituasjon og vårt fagtidsskrift, sier sjefredaktør Katharine Cecilia Williams i Tidsskrift for Norsk psykologforening.
Og det er en vel etablert kunde som nå har meldt sin ankomst til HS Media. Norsk psykologforening opprettet eget medlemsblad i 1964 – og har dermed passert 60 år.
– Vi er inne i en positiv utvikling og vi har mange spennende prosjekter på gang. Vi har en stabilt voksende målgruppe. Jeg håper at flere vil få øynene opp for oss som utgiver av psykologfaglig lesestoff og ønsker alle nye lesere velkommen. Ja, vi ser frem mot en spennende utvikling både redaksjonelt og kommersielt, sier Williams.
Det totale salget til HS Media i 2023 var på 115 millioner NOK. I 2022 solgte HS Media for 118,6 millioner NOK. Selskapet, som eies av Aller Media, har i underkant av 30 ansatte.
For spørsmål. Ta kontakt med daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media på tor.arne.sandholt@hsmedia.no – eventuelt 905 63106. Og/eller sjefredaktør Katharine Cecilia Williams i Tidsskrift for Norsk psykologforening på mail katharine@psykologtidsskriftet.no eller 934 82003
Se også https://www.hsmedia.no/
Comments