Annonseselskapet HS Media ønsker å levere flere og bredere tjenester innen digital kommunikasjon – og jakter derfor på fire nye hoder. – Vi ønsker å tilby flere digitale markedsføringstjenester, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media, som har tilholdssted på Kirkenær.
I dag har selskapet 28 ansatte og selger for drøye 120 millioner NOK. I desember passerte HS Media salg på to milliarder NOK siden oppstarten i 1992.
Nå gjør HS Media og Sandholt endringer i strategien. Fra å være et relativt rent annonseselskap med salg av digitale annonser samt reklame på papir for sine oppdragsgivere, så ønsker det Aller Media-eide selskapet nå å tilby et bredere repertoar av digitale tjenester innen markedsføring og kommunikasjon, samt inntektsoptimalisering av nettsider til nåværende og nye kunder.
– Vi skal tilby en større bredde og dybde i digitale tjenester, slik at vi kan gjøre en større og bedre jobb innen kommunikasjon for kundene. Vi ser at kundene ønsker mer av oss. Det være seg tjenester innen innholdsmarkedsføring, sosiale medier og mer ekspertise innen søkeordoptimalisering. I tillegg ønsker vi mer kompetanse innen annonsestyringsprogrammer som Google Ad Manager for optimalisering av trafikk og inntekter for våre oppdragsgivere. Kundene skal få det de ønsker – og mer til, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.
HS Media og Sandholt har fått ja fra konsernledelsen i Aller Media Norge til å gå i gang med en bredere satsing på salg, rådgivning og produksjon av innhold til markedsføring av ulike varianter.
– Vi skal selge, produsere innhold samt drive rådgivning innen kommunikasjon og markedsføring. Utviklingen går også i retning av at merkevarer ønsker å satse mer på innholdsmarkedsføring i egne og andres kanaler. Vi skal både bidra til å skape strategien – samt å produsere innholdet. Vi tilpasser løsninger – og skaper digitalt innhold, enten det gjelder ord og setninger, video eller lyd. Også salg av kontekstuelle stillingsannonser skal bli et sterkere ben å stå på for HS Media, sier Sandholt.
HS Media selger reklame for titler som Allers, Legetidsskriftet, Bedre Skole, Dagbladet Magasinet, Elle, Fysioterapeuten, Hus & Bolig, Illustrert Vitenskap, Motor, OBOS-bladet, Tara, VGs Endelig Fredag, Se og Hør og Vi Over 60. Til sammen selger HS Media annonser for over 50 titler på papir i tillegg til 20 nettsteder.
I 2021 solgte HS Media for totalt 122 millioner kroner. I 2020 var salget på 120 millioner, mens salget var på snaue 111 millioner i 2019.
– Vi har kommet veldig godt i gang med 2022, med stor vekst både på papir og digitalt. I andre halvår tror vi på en ekstra god vekst på nye tjenester som søkeoptimalisering samt innholdsmarkedsføring til sosiale medier samt til egne nettsider, men også innholdsmarkedsføring kjøpt i redaksjonelle medier, også kalt native, sier Sandholt.
Comments