STOLT VINNER: Kommunikasjonssjef Tom Rosenvinge i Norges Golfforbund (i midten) mottok i går Årets Gullpil 2024 av daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media (til venstre). Til høyre Key Account Manager for Norsk Golf Anita Lindberg i HS Media. Foto: HS Media.
Norges Golfforbund har vunnet prisen Årets Gullpil 2024 i regi av salgs- og markedsføringsselskapet HS Media. Prisen ble delt ut under HS Medias tradisjonelle julelunsj i går.
Prisen er etablert for å anerkjenne fremragende innsats og resultater innen medie- og annonseutvikling i kundeporteføljen til HS Media.
I begrunnelsen heter det blant annet: «Som utgiver av magasinet Norsk Golf og nettstedet norskgolf.no har Norges Golfforbund vist en imponerende evne til å kombinere redaksjonell kvalitet med innovasjon i både trykte og digitale kanaler. Dette har bidratt til betydelig vekst og styrket posisjon i mediemarkedet».
Prisen er basert på blant annet følgende prestasjoner: Økning i opplag for den trykte utgaven. Norsk Golf har opplevd en imponerende vekst i opplag med hele 16 % over to år. Sterk medlemsvekst gjennom at Norges Golfforbund har hatt en medlemsvekst på 4,9 % fra 2022 til 2023 og ytterligere 8,4 % per juli 2024. Utvikling av innovative videokonsepter med ikke minst engasjerende videoinnhold. Samt markedstilpassede annonseløsninger i form av fleksible og skreddersydde annonseformater hvor Norsk Golf har oppfylt både annonsørenes behov og lesernes forventninger. Dette har bidratt til en fantastisk vekst i annonseomsetning på hele 218 % på to år.
– Norges Golfforbund har vist hvordan man kan kombinere redaksjonell styrke med kommersiell innovasjon. Deres arbeid med Norsk Golf og norskgolf.no er et godt eksempel på hvordan man kan skape vekst og engasjement i nisjemedier. Vi gratulerer hjertelig med denne velfortjente prisen, sier daglig leder i HS Media, Tor Arne Sandholt.
Og i Norges Golfforbund er det stor glede over utnevnelsen.
– Vi er utrolig stolte over å motta denne utmerkelsen. Prisen reflekterer innsatsen til hele laget som jobber med Norsk Golf og våre digitale plattformer. Samtidig er dette en anerkjennelse av vårt arbeid med å fremme golf som en inkluderende og engasjerende idrett for alle, sier Tom Rosenvinge, kommunikasjonssjef i Norges Golfforbund.
Årets Gullpil er en pris som deles ut av HS Media for å hedre oppdragsgivere som over tid har oppnådd betydelig vekst i inntekter og opplag, samtidig som de har vist offensivitet i både redaksjonell og kommersiell strategi. Tidligere vinner er Utdanningsforbundet med deres magasinportefølje Utdanning med mer og Schibsted med magasinet og nettstedet Jeger.
For mer, informasjon, kontakt daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media på 905 63106 eller tas@hsmedia.no og/eller kommunikasjonssjef Tom Rosenvinge i Norges Golfforbund på 930 28 866 og tom.rosenvinge@golfforbundet.no
Comments