VGs Endelig Fredag samt Dagbladets Magasinet kan glede seg over annonserekorder i 2021. Totalt har de to magasin-produktene hatt en vekst på 14 prosent i året som snart er over.
Annonsesalget til de nevnte to magasinene til VG og Dagbladet for inneværende år er om kort tid sluttført.
– Både VGs Endelig Fredag samt Dagbladets Magasinet er bunnsolide redaksjonelle produkter med høy troverdighet. Det er gledelig å se at også annonsørene vet å verdsette disse produktene. Det er medieprodukter av beste sort fra to sterke mediehus i knivskarp konkurranse, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
HS Media på Kirkenær har oppdraget med å selge annonser for dem begge. VGs Endelig Fredag og Dagbladets Magasinet er blant HS Medias rundt 70 merkevarer som de selger annonser for. HS Media kan ikke ut med hvor mye hver enkelt av de selger, men viser til vekst i prosent fra 2020 til 2021.
– Begge produktene har en solid økning i annonseomsetningen. Trenden er positiv, og mye tyder på at økningen også vil fortsette i 2022, uten at jeg kan gi garantier ennå, sier Tor Arne Sandholt.
– Selv om både VG og Dagbladet har mistet lesere på papir, så er salget av annonser svært så godt. De kan ta ut gode priser ikke minst basert på kvaliteten i produktene. At to så sterke aktører konkurrerer så hardt om helgelesningen, gir bedre kvalitet i markedet, sier Tor Arne Sandholt.
HS Media har solgt annonser for Dagbladets Magasinet siden høsten 2020, mens de har solgt for VGs Endelig Fredag i fire år.
– Vi er stolte av å selge for de to. HS Media selger annonser for flere av de største medieselskapene her til lands. Norge og norske medier kan vise til sterke redaksjonelle tradisjoner – og veldig mange medieprodukter av svært høy kvalitet. Det vet annonsørene å sette pris på, sier Sandholt.
Salgs- og produktsjef Jan Christian Walle i VG er fornøyd med annonseveksten i VGs Endelig Fredag.
– Strålende redaksjonelle produkter som folk vil lese er gode reklamebærere, konkluderer Jan Christian Walle i VG.
Også i Dagbladet er man godt fornøyd med året som snart er historie.
– Vi har et magasinprodukt som vi viser frem med stolthet. Vi setter pris på at også annonsørene liker det vi skaper, sier kommersiell direktør Chris Tallerås Steen i Aller Media som Dagbladet er en del av.
For mer informasjon, kontakt daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media på tas@hsmedia.no og/eller mobil 905 63106.
Comments