top of page

KUNDECASE

Serwent / TT-Teknikk

TT-Teknikk er en av Norges ledende leverandører innen rørfornying og tjenester innen vann og avløp. De tilbyr et komplett utvalg av tjenester for privatbolig, borettslag, bedrifter og kommuner.

Utgangspunkt

TT-Teknikk ønsket å ta større markedsandeler, dele kunnskap til Norges befolkning før skaden oppstår og være den foretrukne aktøren når behovet for deres tjenester melder seg.

For å nå deres mål var det viktig å bygge opp en langsiktig strategi som kunne sikre at bedriften var synlig for målgruppen jevnlig, i riktige kanaler og til rett tid.

 

Arbeid med sosiale medier er tidkrevende og landskapet endrer seg raskt. TT-Teknikk trengte derfor en samarbeidspartner som kunne planlegge kampanjer, produsere innhold, engasjere målgruppen og drifte sosiale medier for dem. Det var også ønskelig med en sparrings-partner som kunne komme med gode råd om valg av kanaler og hva slags innhold de burde dele.

Instagram story med bilde av en dataskjerm med rørinspeksjon og tekst om TT sine tjenesteområder.
Instagram post. Illustrasjon med tekst om serviceavtale.
Instagram post med bilde av tankbil og selger Eivind. Informasjon om slamsuging.

Slik har vi bidratt

  • Utarbeidelse av en langsiktig strategi for sosiale medier

  • Opprettelse og oppbygning av profiler på Instagram og TikTok

  • Strategisk arbeid med betalt og organisk innhold

  • Rådgivning rundt kampanjer og innhold

  • Jevnlig publisering på sosiale medier

  • Deling av kunnskap til ansatte om viktigheten av digital synlighet for bedriften

Strategisk arbeid gir gode resultater

TT-Teknikk  ønsket å treffe både bedrifter og privatpersoner gjennom engasjerende innhold i sosiale medier. Kvinner, bedrifter og borettslag var noen av målgruppene de ønsket å fokusere mest på. Ved å jobbe strategisk med organisk og betalt innhold har ett års samarbeid resultert i grønne tall, økt rekkevidde, flere henvendelser og muligheten til å åpne nye avdelinger i Norge.

  • 4,5K % økt rekkevidde*

  • 1,8K% økning i link-klikk fra sosiale medier til nettsiden*

  • 100% økning i rekkevidde på organisk innhold*

  • Økt antall henvendelser fra kunder som har sett TT-Teknikk i sosiale medier*

*Sammelignet med året før samarbeidet

Instagram post med teksten "visste du at rørfornying er bærekraftig?" med rosa bakgrunn
Instagram post en mann og teksten "5 tips for å unngå tette rør" med roas bakgrunn.
Instagram post med bilde av et hotell og en mann, med tema rens av ventilasjon for hoteller

Trenger du hjelp til å markedsføre bedriften din i sosiale medier?

bottom of page