KUNDECASE
Serwent / TT-Teknikk
TT-Teknikk er en av Norges ledende leverandører innen rørfornying og tjenester innen vann og avløp. De tilbyr et komplett utvalg av tjenester for privatbolig, borettslag, bedrifter og kommuner.
Utgangspunkt
TT-Teknikk ønsket å ta større markedsandeler, dele kunnskap til Norges befolkning før skaden oppstår og være den foretrukne aktøren når behovet for deres tjenester melder seg.
For å nå deres mål var det viktig å bygge opp en langsiktig strategi som kunne sikre at bedriften var synlig for målgruppen jevnlig, i riktige kanaler og til rett tid.
Arbeid med sosiale medier er tidkrevende og landskapet endrer seg raskt. TT-Teknikk trengte derfor en samarbeidspartner som kunne planlegge kampanjer, produsere innhold, engasjere målgruppen og drifte sosiale medier for dem. Det var også ønskelig med en sparrings-partner som kunne komme med gode råd om valg av kanaler og hva slags innhold de burde dele.
.png)


Slik har vi bidratt
-
Utarbeidelse av en langsiktig strategi for sosiale medier
-
Opprettelse og oppbygning av profiler på Instagram og TikTok
-
Strategisk arbeid med betalt og organisk innhold
-
Rådgivning rundt kampanjer og innhold
-
Jevnlig publisering på sosiale medier
-
Deling av kunnskap til ansatte om viktigheten av digital synlighet for bedriften
Strategisk arbeid gir gode resultater
TT-Teknikk ønsket å treffe både bedrifter og privatpersoner gjennom engasjerende innhold i sosiale medier. Kvinner, bedrifter og borettslag var noen av målgruppene de ønsket å fokusere mest på. Ved å jobbe strategisk med organisk og betalt innhold har ett års samarbeid resultert i grønne tall, økt rekkevidde, flere henvendelser og muligheten til å åpne nye avdelinger i Norge.
-
4,5K % økt rekkevidde*
-
1,8K% økning i link-klikk fra sosiale medier til nettsiden*
-
100% økning i rekkevidde på organisk innhold*
-
Økt antall henvendelser fra kunder som har sett TT-Teknikk i sosiale medier*
*Sammelignet med året før samarbeidet


